SKRIVET: 2010-01-30, kl 14:01:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Igår kväll.

Var ute med Nova vid 9tiden. Har nog aldrig haft en mysigare stund med henne ute än igår. Hon sket i allt och alla och bara var med mig, lite ledsen var jag också. Hon kanske visste det? Hon kanske kände att jag var ledsen? Iallafall, vi gick ut på en stor äng, inga andra människor var där,  bara vi två. Snön var längre upp än knäna, och vi sprang runt och jag kastade snöbollar och hon fångade dom. Det fanns nästan inga andra fotspår på ängen, och vi sprang runt överallt. Till slut var vi båda trötta, och jag la mig ner i snön och då kommer hon och börjar slicka mig i ansiktet, jag tar lite snö och kastar på henne och skrattar. Och så börjar vi brottas, jag ligger och hon står upp, jag vinner första gången, sen låter jag henne vinna. Man såg hur glad Nova var när hon lyckades få mig helt chanslös. Hon skällde till av glädje och sprang kanske 10 m ifrån mig och jagade något som flög, sen så sprang hon tillbaka till mig och la sig, med sitt huvud på min jacka och vi bara låg där, jag såg stjärnorna, och Nova nästan somnade. Vi låg där i kanske 10 minuter, sen så reste jag mig upp igen och började springa över hela ängen tillsammans med henne, hon sprang precis bredvid mig. Vi bara sprang, nova försvann i snön hela tiden och skuttade framåt.
Min hund är så underbar, hon kan ibland vara så självisk, så olydig. Men ibland är hon helt underbar, och det är den mesta delen av tiden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: